Jedna mala zemlja

Postoji jedna mala zemlja, Bosna i Hercegovina. Kroz nju je projahalo mnogo naroda i vijekova i čini se svaki je ostavio ono najgore od sebe.

Zašto nisam voljela istoriju, odnosno veliki dio nje?

Prvo što sam slušajući između redova naučila, sjedeći u onim trošnim stolicama nezainteresovano naslonjena rukama na sto, je to da onaj što reče da je istorija učiteljica života – proda svima jednu veliku laž.

Istorija je jedna prašnjava vreća kostiju cijelog svijeta.

Sve najgore ljudsko čuva istorija, u koricama, u zabačenim uglovima starih skladišta muzeja. Koliko je toga od nas sakriveno, koliko je istinitih stvari zapravo zakopano negdje i ćuti. Nikad ih nećemo saznati jer mrtva usta ne govore.

Bosno moja, Hercegovino, da sam super junakinja, spasila bih te od prošlosti, al’ ne mogu jer nažalost – nisam. Bolujemo istu patnju istu bol, suosjećam s tobom. Obje smo mali nezaštićeni i nemoćni ptići na nebu velikih grabljivica.

Optimistično čuvam negdje u mom malom srcu nadu, da će ovdje biti bolje jednog dana, jer želim to, a strah me da te pitam da mi obećaš. Da ćemo skupa ti i ja živjeti sadašnjost i radovati se budućnosti kakvu zaslužujemo zbog golgota koje si prošla.

Narodi tvoji jesu isti, vjere tvoje jesu iste i niko mi ne može reći da nije tako. Svi smo od reda licemjeri, vjere licemjerstvo. Oprosti nam jer te ne znamo čuvati i ne znamo voljeti.

Izdaće te oni koji se u tebe najviše kunu.

Boli i to što više nisi dama; nemaš manira, kulture i umjetnosti u svom repertoaru. Pretvoriše te u kurvu, pred našim očima, dok smo bili zavedeni mržnjom, a što se mrzimo decenijama nam objašnjavaju ovi sa drugih strana i meridijana.

Ne znaju svi oni kako je biti rođen na tlu stvaranja svijeta i civilizacija, ne znaju šta znači imati korijen, početak i nastajanje.

Ne znaju… šta je biti dio prašnjave vreće kostiju cijeloga svijeta.

Ne znaju kako je to biti proglašen krivim, a ne biti kriv.

– See more at: http://www.mreza-mira.net/22653-postoji-jedna-mala-zemlja/#sthash.NnBiM2Zb.dpuf

7 komentara na “Jedna mala zemlja

  1. Sema

    Ima nas dosta istomišljenika Slavo ali je problem što su oni ,kako ti lijepo napisa , ” koji se u tebe najviše kunu” previše glasni u branjenju samo svog pa se mi “normalni” slabo ćujemo. Samo nastavi sa takvim razmišljanjem i naravno pusti olovku da te prati. Sve pohvale za tvoje radove. Veliki pozdrav… Sorry što prvi komentar ne potpisah.

    1. Da, a nažalost otkrih neki dan nešto što me šokiralo, al’ o tome ću pisati narednih dana 🙂 hvala puno Sema još jednom, a olovka je moj dobar drugar tako da ćemo se družit i ubuduće svakako 😉

  2. Divno rečeno. Ja sam iz Srbije, tu živim oduvek, u relativno heterogenoj sredini (Šumadija) – ali, volim i ponosim se čitavom (bivšom) Jugoslavijom, boli me što se sve desilo tako, što smo večito povodljivi, žrtve sopstvenog slepila. Bosna je najbolji primer ukrštanja Istoka i Zapada, sa toliko šarenila, slojeva istorije, a pretvorena u šta? Udarnu vest za zapadnjačka glasila, iste one koji su i podsticali rat i eskalaciju sukoba, koji i sada podstiču da Balkan umesto raskrsnice i spoja bogate tradicije i prepleta kultura, bude večito “bure baruta” i “tamni vilajet”.

    1. hvala.. ex yu zemlje nekako sve pate od iste bolesti i kako vrijeme ide mislim da izljecenja nema. Ima nas koji smo imuni, ali smo nazalost manjina.

Vaše mišljenje o...

